Wednesday, March 2, 2011

~~Aku Dan Kerja~~

Cerita bermula pada jam 10 pg pada 8 Februari.........................
 
Time tu aku baruuuu nak tidoq,sbb smlm xtidoq bergayut ngan kenalan yg baru aku kenal dalam fb(skrg dah ilang setelah mengungkapkan syg...blurrrr...tp live must go on....hehehe)...
Tetiba dapat call dr sorg pak cik,dia tny,nak keja x,jadi pengawal(sebut je la pak guard,berkias2 plak...hehehe),so aku pon kata boleh...
(yela,bedal je la,dah lama cari kerja xdapat2...daripada aku dok umah saja2,berkubang atas katil sambil main lappy,menghabiskan makanan mak aku,menyemakkan umah,menambahkan jumlah bil elektrik,lebey baik aku kerja,dapat gak duit...huhuhu)



So dia kata klu nak kerja,datang ke kedai depan hospital lama....(budak2 kedah tau la kat mana,budak2 UUM pon ptt tau la kat mana,sbb bas mmg lalu depan tu bila korg bercanda,bersuka ria,berpoya2,bercengkerama,n berbelanja pegi Alor Star)...
Aku pon dgn muka mengantok xcukup tido bersiap sedia pergi ke tempat yg ditetapkan...sampai je tgk depan tu kedai jual keta mewah LX MODE namanya(keta semua mahal2 beb,ratus2 ribu,klu ada sapluh ringgit dalam poket,jgn berangan nak beli....hehehe)...
Jumpa je penolong pengurus syarikat sekuriti tu aku terus diinterview kaw2 punya...
(eleh,guard pon kena interview ke,mcm2 dia tny,siap cakap patut rasa bertuah dapat keja nie,bla bla bla....padahal,mmg perlukan org sbb xda org jaga kedai tu,pak guard lama brenti,mmg tersedak nak cari org,tp wat2 cool n nak tunjuk hebat depan aku...hehehe)...
akhirnya aku 'diterima' bekerja disitu...ALHAMDULILLAH...


Ok,nak crita tugas aku kat sana...kerja aku 12 jam,ada shif n 5 hari skali aku terpaksa wat 24 jam,(sbb nak tukar shif)...kerja dia dok saja ja,xyah wat pa2...tgk customer dtg,panggil salesman,duduk atas krusi,merenung masa depan,main hp,cukup masa balik...boringggggggggggggg giiiiiiiiilaaaaaaaaaaaaaaaa...klu malam pon sama ja,dok saja,bawak laptop,main game...sampai pagi.....



Suasana kerja...ok,kat situ ada 7 8 org salesman,1 kerani,3 org pencuci kereta,n 1 pencuci(janda hot,muda lg...hehehe)...pencuci2 tu baik la jugak,ada sorg tu India,ALHAMDULILLAH dah masuk islam,TAPIIIIIIIIII mmg xnampak mcm india sgt,cakap melayu mmg cam org melayu(sbb dia kawan ngan org melayu dr kecik,kawan india xramai),kecuali kulit dia kurang cerah la...aku mmg terharu dgr crita dia,cam na dia leh tertarik nak masuk Islam,tentangan dr kuarga,n pengorbanan yg dia lakukan...:'-(

dulu dia player piala presiden,n nak jadi dah player negeri,tp dia berhenti,sbb dia kata bila dia main bola,dia xda masa nak mendalami Islam...so dia ambil keputusan utk brenti,n skrg jadi pencuci...begitu suci pengorbanan yg dia lakukan utk agamanya...=(


Best keja kat situ,sbb semua org baik2 ngan aku...hehehe...Tapi syg,jodoh xlama,sbb kontrak syarikat sekuriti ngan syarikat keta tu....sampai 28 februari je...sob3...



Haaaaaaaaaa...nie nak crita sikit pasai pelanggan2 yg datang kat kedai tu....semua yg dtg mst la berduit,kaya,berkuasa,dan hebat,org berada la katakan.............

so mcm2 perangai yg ada...antara perangai org2 kaya nie...



1)Masuk kedai,nampak guard senyum n angkat tgn...(SUBHANALLAH,aku mmg respect org cam nie,walaupon KAYA tp TAK SOMBONG,aku mmg gembira jumpa org seperti itu...tenang je hati,ada gak org yg perasan guard cabuk cam aku nie)



2) Masuk kedai,lalu depan Guard,xpandang guard langsung,wat muka bodo je...padahal aku tercangak depan dia....hehehe...nie kira ok la,biasa la,bila ada duit,xpandang la guard2 nie,xsama taraf...hehehe...)


3)Masuk kedai,tgk aku,n aku tersenyum bagai nak rak,TAPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII dia leh wat bodo?????wei bengong,aku senyum n aku manusia gak la,bkn patung...adoi bengang tul,aku bengang sbb aku senyum,klu aku xsenyum,tgk je,dia wat xtau,aku xkisah,tp aku SENYUMMMM...mmg sakit ati...hehehe...grrrrrr....huhuhu.....

Ok,antara fakta yg menarik..

Sebenarnya ada 1 umah besar yg telah lama ditinggalkan betul2 tepi kedai tempat aku keja nie...dikelilingi hutan dan semak samun...mmg horor gila,tiap malam bila wat rondaan mmg getaq gila,sbb bila kena g kawasan blakang sorg2,leh nampak tingkap2 umah tu terbuka,Ya ALLAH,mmg seram gila...tp wat bodo je la,dalam hati nita nak cari rezki halal,so mintak dijauhkan benda2 yg xelok...huhuhu....n diorg(pekerja n guard kat situ) crita diorg mmg pernah alami benda2 yg pelik2,jumpa lembaga pakai jubah la,dengar org lari2 dalam rumah lama tu la,n mcm2 lg,adoi,meremang bulu ketiak roma...








 



Lg 1,pintu pagaq depan kat situ bukan main lg,sampai 3 kunci,2 rantai besi n 1 mangga...kononnya nak bg perompak ssh buka la...padahal pagar sekaliling tu guna dawai besi je pon...klu ada org nak rompak,xyah ssh2 gergaji rantai besi semua tu,potong je dawai hijau,trus leh bawak lari keta2 mewah kat situ...apa punya turrr la...


Oklah....xda apa dah kot nak crita...jumpa lg...;-)

1 comment:

  1. macam ku taw je katna tuu..! haha...
    umah tu memang tgok pun seram gila oo.. tambah lau malam lak taktaw la cana seramnya.. haha

    ReplyDelete